Właściwa dieta

We współczesnym świecie coraz więcej ludzi ma problem z utrzymaniem właściwej wagi. Otyłość stała się nie tylko problemem nielicznych, ale chorobą mogącą spowodować nawet śmierć. W obliczu takich zagrożeń warto jest dbać o zdrowie poprzez dbanie o swoją wagę. By móc w pełni cieszyć się zdrowiem trzeba właściwie się odżywiać i nie zapominać o ruchu. Aktywność fizyczna jest niezwykle ważna dla kondycji całego organizmu człowieka. Jeśli już na skutek lenistwa, nierozwagi, braku właściwej refleksji w odpowiednim czasie zaniedbaliśmy się i posiadamy trochę zbędnych kilogramów, których z chęcią byśmy się pozbyli jest wiele rozwiązań. Walkę z nadwagą zacząć można od wybrania diety. Obecnie wybór jest ogromny, istnieje mnóstwo diet, które walczą o miano tej najlepszej, o określenie dieta cud. Dietę należy dobrać indywidualnie. Musimy się jej przyjrzeć, zastanowić czy podołamy jej wymogom, czy nie odbiega zbyt od naszych preferencji. Jeżeli nienawidzimy jeść bananów, czujemy więc wstręt do nich, to nie wybierzemy diety, w której te owoce będą stanowiły podstawę. Kiedy już wybierzemy właściwą dietę musimy pamiętać, że odchudzania nie możemy oprzeć tylko na zmianach nawyków żywieniowych. Szybciej dojdziemy do wymarzonego efektu jeśli dietę poprzemy aktywnością fizyczną. Ruch pomoże spalać kalorie.

Równowaga w odżywianiu

Wzrastające tempo życia, ciągła pogoń za pieniądzem, karierą zawodową powoduję, że ludzie nie mają czasu zadbać o siebie. Co za tym idzie nie mają czasu zastanowić się nad swoją dietą. Jedzenie staję się o tyle ważne, o ile pozwala na bezproblemowe funkcjonowanie. Potrzeba nam energii szybko jemy czekoladowy batonik popijając go kawą. Obiad to jakiś fast food na mieście, kolacja z tego co mamy w lodówce dla relaksu popita alkoholem. Dopóki nie szwankuje nasze zdrowie nie widzimy nic złego w takim sposobie odżywiania. Refleksja przychodzi później kiedy dopadnie nas jakiś ból lub niestrawność. Wtedy szukamy przyczyn i widzimy jak destrukcyjne było nasze działanie, nie daliśmy organizmowi szans na właściwe funkcjonowanie. Żeby cieszyć się zdrowiem trzeba myśleć co się je. Zdrowe odżywianie jest bardzo ważne. Zawsze trzeba dostarczać organizmowi to co jest mu potrzebne. Zbilansowana dieta powinna zawierać wszystkie ważne dla ciała substancje. Aby nasze ciało było wydolne musi być zaopatrywane i w tłuszcze, i w węglowodany, i białko. Obok soków i owoców możemy więc jeść czekoladę, ciastka i lody, a pić kawę, wino, czy piwo. Ważne by zachować równowagę. Żeby nie przesadzić w jedną czy w drugą stronę. Zbyt przesadna dbałość o to by jeść produkty nieszkodliwe, małokaloryczne również może być zgubna.

Piękno bez wysiłku?

Chcemy być chudzi, piękni i wiecznie młodzi. Najlepiej bez większego wysiłku, żeby efekt przyszedł sam z siebie. Jesteśmy wygodni i ciężko zmusić się do wysiłku zawsze znajdzie się milion wymówek. Ale gdyby istniał taki sposób, który nie narzucałby restrykcyjnej diety, ani katorżniczych ćwiczeń, a utrzymywalibyśmy prawidłową wagę, to pewnie gotowi bylibyśmy wiele zapłacić. Marzeniem nie jednej osoby z nadwagą jest móc nie odmawiać sobie tego co się lubi, a co jest wysokokaloryczne i powoduje coraz większe cyferki na wadze. Najlepiej byśmy tak jak zawsze mogli siedzieć z pilotem przed telewizorem w wygodnym fotelu lub jeszcze na bardziej luksusowej kanapie, z przekąskami obok, ale nie tyli. Nie jeden z nas pragnąłby takiej sytuacji, w której nie chodzi na siłownie, żadne baseny, nie musi biegać, ćwiczyć, czy grać w tenisy, czy uprawiać inne dyscypliny, które wymagają wylewania litrów potów z siebie, a wygląda jak młody grecki bóg, lub jak modelka światowej sławy na wybiegu. Tak się niestety nie da, żeby pięknie wyglądać trzeba włożyć w to trochę wysiłku nic nie przychodzi samo. Chcemy mieć jędrne smukłe ciało, trzeba przekonać się do sportu, wybrać jakąś dyscyplinę i konsekwentnie oraz regularnie się jej poświęcać. Zdrowe ciało wynika również z diety, która nam towarzyszy. Jak mówi znane porzekadło jesteś tym co jesz. Trzeba i tu zwracać uwagę na to co się je, jak się je i ile się je.

Dieta weekendowa

Zgodnie z przysłowiem w zdrowym ciele zdrowy duch, wielu ludzi wszelkimi metodami walczy o dobrą kondycję swojego organizmu. Nie jest to łatwe w dzisiejszym zabieganiu i wśród tylu pokus, z którymi przychodzi nam walczyć każdej niemal minucie. Dla zdrowia i kondycji organizmu istotna jest smukła sylwetka. Żeby ją utrzymać należy pamiętać o aktywności fizycznej, ale także odpowiednią się odżywiać. Jeśli nie mamy problemów z nadwagą, a jedynie chcemy co jakiś czas oczyścić nasz organizm idealna jest dieta jabłkowa. Dzięki właściwościom jakie posiada ten owoc, stosując zasady diety dwa, trzy dni możemy pomóc uwolnić się naszemu ciału od toksyn i powrócić na drogę właściwego metabolizmu, który sprzyja utrzymaniu odpowiedniej wagi i cieszeniu się z sił witalnych. Dieta jabłkowa pomoże zrzucić zbędne dwa do czterech kilogramy. Jak sama nazwa wskazuje polega na skorzystaniu z powszechnie dostępnego środka jakim jest jabłko. Nie można trzymać się wyznaczonego jadłospisu dłużej niż trzy dni, bo wówczas jabłko zamiast pomóc może doprowadzić do spustoszeń w naszym organizmie. Jest idealna dla osób aktywnych zawodowo, mogą one zaplanować sobie oczyszczanie organizmu na weekend. Wówczas zamiast normalnych posiłków zajadają się jabłkiem, uzupełniając je płynami. Jabłko można przyrządzić z innymi dopuszczalnymi potrawami.

Chleb razowy – polecany przez dietetyków i specjalistów

Chleb razowy jest najczęściej spożywanym rodzajem chleba przez osoby odchudzające się, które mają ułożoną dietę. Jest on również polecany przez większość dietetyków na terenie Polski. Ma więcej wartościowych właściwości niż chleb pszenny (zwykły).

Po zjedzeniu chleba razowego można czuć sytość przez dłuższy czas, niż po zjedzeniu chleba pszennego. Jak zapewne każdy z was słyszał, chleb pszenny tuczy i nadmierne spożywanie tego pieczywa może spowodować niepotrzebne problemy zdrowotne. Chleb razowy może nam zapewnić wiele więcej niż chleb pszenny. W chlebie razowym znajdziemy o wiele więcej błonnika niż w pszennym i wiele więcej witamin i wartościowych składników odżywczych.

Chleb razowy można kupić w prawie każdym sklepie spożywczym i piekarni. Jest on nieco droższy od chleba pszennego, ale mimo wszystko, warto dorzucić parę groszy więcej i mieć wyższej jakości chleb, który może nam znacząco pomóc w zbijaniu kilogramów. Chleb ten można jeść z wędliną, serem i innymi produktami spożywczymi.


Najnowsze komentarze
    Szukaj