Źródła białka w diecie

peanuts-1020244-mBiałko odgrywa bardzo ważną rolę w organizmie, ponieważ stanowi podstawowy budulec tkanek oraz narządów. Z tego powodu należy dostarczać odpowiednich ilości białka z dietą. Warto także pamiętać o tym, że ludzki organizm nie jest w stanie samodzielnie syntetyzować wszystkich aminokwasów, dlatego część z nich musi znaleźć się produktach spożywczych. Trzeba zatem widzieć, skąd można czerpać pełnowartościowe białko. Jego najważniejszym źródłem jest oczywiście nabiał oraz mięso.

Jednocześnie jednak wysokiej jakości białko można także znaleźć w orzechach i roślinach strączkowych, które również warto włączyć do diety. Wegetarianie i weganie bardzo często sięgają po produkty przygotowane z soi w celu zaspokojenia niedoborów białka, ponieważ jest to roślina o bardzo korzystnym składzie. Białko znajduje się także w pełnych ziarnach oraz na przykład w kaszy gryczanej. Nieduże ilości białka można znaleźć również w grzybach. Jak widać w zróżnicowanej diecie bez problemu znajdzie się wystarczająco dużo aminokwasów.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.


Najnowsze komentarze
    Szukaj
    Kategorie